23 juli 2007

Vandermeersch zijn eigen Belgische "gaffe"

.
De hoofdredacteur van Le Standaard is blij vandaag met het schouderklopje dat de Vorst gaf aan de redacties “die zoveel energie gestopt hebben in dat uitzonderlijke en opwindende project”. Wat ik over deze dankbaarheid denk weet u al.
Verder relativeert hij (in zijn eikenhouten stijl) de “gaffe” van Leterme:
[…] een enige, prachtige, vettige Belgische klucht […] op de trappen van de kathedraal waar prinsen huwen en koningen worden begraven.

Dat van die prinsen is juist Peter, en ik voel de neiging om je hier een schouderklopje te geven, maar koningen worden begraven, of bijgezet in de crypte van Laken.

Dat zal ook met de Laatste het geval zijn vermoed ik, als daar tenminste nog plaats is. En anders moeten de ouderen maar wat aanschuiven, ook al vindt mijn geliefde Georges Brassens dat niet helemaal gepast:

Mon caveau de famille, hélas ! n'est pas tout neuf,
Vulgairement parlant, il est plein comme un œuf,
Et d'ici que quelqu'un n'en sorte,
Il risque de se faire tard et je ne peux,
Dire à ces braves gens : poussez-vous donc un peu,
Place aux jeunes en quelque sorte.




Voor Belgische journalisten blijven FEITEN gevaarlijke vijanden.
.

.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mag ik zo vrij zijn je slotzin een beetje te corrigeren als volgt:

'(Belgische) journalisten zijn gevaarlijke vijanden voor de feiten'

;-)

Marc Vanfraechem zei

Maar feiten zijn sterker dan een Lord Mayor, dacht ik elveebee?

Marc Vanfraechem zei

Mijn familiekelder helaas! is niet nagelnieuw,
Plat gezegd, hij zit zo vol als een ei,
En vóór er iemand naar buiten komt,
Kan het nog laat worden, en ik mag niet,
Aan die brave luiden zeggen: schuif eens een beetje aan,
Plaats aan de jeugd, zogezegd.
(Supplique pour être enterré à la plage de Sète)

http://victacausa.blogspot.com/victacausa.blogspot.com5edf7b715d0afaa3d68201fa2d94715a304487db.html