21 juni 2024

Mijn kleine oorlog

Terwijl ik aan de Zwarte Zee, in de koele schaduw en in alle rust een glas bier aan het drinken was, en een Frans boek aan het lezen over de oorlog in Oekraïne, werd ik door een drone aangevallen! Eerst achtervolgde hij me nog bij mijn terugtrekking uit de frontlinie, en verdubbelde daarbij zijn gezoem, maar even later liet hij zijn facetoog vallen op mijn nochtans al halflege glas bier.

Dat had hij beter niet gedaan, want ik was hem blijven bespieden vanuit mijn loopgraaf, sprong eruit en legde bliksemsnel mijn netjes gekafte boek op het glas, draaide daar even mee en verdronk hem.

Bertram Wooster, bekend lid van de Drones Club in Londen, zou mij wellicht kunnen vertellen welk soort beest het betrof, en indien niet hij dan zeker Jeeves of een van mijn lezers.

Het boek is een schitterende analyse en ik mag het iedereen aanbevelen.

David Teurtrie
2024 Dunod Poche

2 opmerkingen:

Marc Bergmans zei

Europese hoornaar (Vespa crabro), een stilaan in de verdrukking rakende, beschermenswaardige soort. U had beter een invasieve Aziaat kunnen verdrinken, dunkt me.

Marc Vanfraechem zei

Graag, Marc Bergmans, maar ik had die keuze niet (gesteld nog dat ik het verschil had kunnnen zien).

http://victacausa.blogspot.com/victacausa.blogspot.com5edf7b715d0afaa3d68201fa2d94715a304487db.html